امروزه، تبلیغات تلفن همراه رشد زیادی داشته است. این تبلیغات ابزار کارایی برای ترویج محصولات و خدمات شرکتهای ملی یا محلی شده است. یکی از خصوصیات تلفنهای همراه دسترسی به این ابزار در شرایط و زمانهای مختلف است. شرکتها با صرف هزینههای زیاد و با تهیه اطلاعات متنی یا تصویری مهیج به تبلیغ محصولات خود میپردازند. در این تحقیق سیستمی برای تعامل کارآمدتر و مؤثرتر بین شرکتها و مشتریان طراحی و پیادهسازی شده است. از ویژگیهای این سیستم میتوان به بافت آگاه بودن و دارا بودن رابط کاربری همراه و ارائه سرویس مکانمبنا اشاره کرد. این ویژگیها شرکتها را قادر به تبلیغات هدفمند میسازد. تبلیغات به شکل مؤثری به دست جامعه که هدف شرکتها می باشد، ارسال میشود. در انتها، سیستم مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج ارزیابی کاهش هزینهها و تأثیر بیشتر تبلیغات را نشان میدهد.
Azizkhani M, Malek M R. Design and Implementation of Location-based Service for Targeted Advertising. GEJ 2018; 9 (2) :11-16 URL: http://gej.issgeac.ir/article-1-232-fa.html
عزیزخانی مصطفی، ملک محمدرضا. طراحی و پیاده سازی سیستم مکان مبنا برای تبلیغات هدفمند. نشریه علمی ترویجی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی. 1397; 9 (2) :11-16